tag:blogger.com,1999:blog-6458845666747911707.post4084155472442981546..comments2022-03-28T08:57:03.885+03:00Comments on פ"ש לסופ"ש : פרשת בהעלותך - חוצפההרב חנן שוקרוןhttp://www.blogger.com/profile/11238212737499721941noreply@blogger.comBlogger2125tag:blogger.com,1999:blog-6458845666747911707.post-32995788624331812772015-06-07T18:04:56.618+03:002015-06-07T18:04:56.618+03:00צודק בקשר לבהירות.
בפתיחה מוצג לימוד זכות על '...צודק בקשר לבהירות.<br />בפתיחה מוצג לימוד זכות על 'העם' המתאוננים, לדעתי תאווה זו צריכה לבוא באופן טבעי ואז ניתן ליישם בהדרגה את החוויה הרוחנית.<br />בהמשך המאמר מוצגת גישתו של משה, המבין את מקומם של המתאוננים, אך יחד עם זאת לא מסוגל להכיל את הקטנות הזו, ה"תירוץ".<br />אמור לי אם עוד לא מובן..הרב חנן שוקרוןhttps://www.blogger.com/profile/11238212737499721941noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6458845666747911707.post-48183153821430127992015-06-05T11:18:57.842+03:002015-06-05T11:18:57.842+03:00מה שלא הבנתי: אתה טוען שהעם לא חסר דבר. ולכן הוא כ...מה שלא הבנתי: אתה טוען שהעם לא חסר דבר. ולכן הוא כפוי טובה.<br />אבל כמה שורות קודם לכן, הסברת בדיוק מה חסר לו! לא מספיק הידע התיאורטי, עכשיו רוצים לממש. קיבלנו תורה, "מה עניין שמיטה להר סיני" - באמת אין עניין, כשאתה "תקוע" במדבר... ויותר גרוע (ונראה לי שלשם כיוונת) הוא ה"נהמא דכיסופא". רוצה לומר, המשפט שכתבת, כמדומני בטון שלילי: "הם רצו לחזור לנורמליות ולהיות בני אדם רגילים", ובכן- זה רצון טוב, חשוב והגיוני! <br /><br />אשמח אם תוכל לפרט יותר איך הבנת את הטענה והתאווה ובמילא את התגובה.אסףhttps://www.blogger.com/profile/14251120900762203485noreply@blogger.com