tag:blogger.com,1999:blog-6458845666747911707.post3892943431336123..comments2022-03-28T08:57:03.885+03:00Comments on פ"ש לסופ"ש : פרשת כי תצא - ושמח את אשתוהרב חנן שוקרוןhttp://www.blogger.com/profile/11238212737499721941noreply@blogger.comBlogger4125tag:blogger.com,1999:blog-6458845666747911707.post-20716831166182133382015-08-31T19:15:14.758+03:002015-08-31T19:15:14.758+03:00אכן, הציטוט מן הפרשה ללא מקור. תודה על ההערה.אכן, הציטוט מן הפרשה ללא מקור. תודה על ההערה.הרב חנן שוקרוןhttps://www.blogger.com/profile/11238212737499721941noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6458845666747911707.post-20636860725643157122015-08-30T16:19:43.030+03:002015-08-30T16:19:43.030+03:00ואיפה בדיוק ההפנייה הכללית לפרק במאמר הנ"ל?ואיפה בדיוק ההפנייה הכללית לפרק במאמר הנ"ל?אסףhttps://www.blogger.com/profile/14251120900762203485noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6458845666747911707.post-79062032234801541492015-08-30T14:18:46.755+03:002015-08-30T14:18:46.755+03:00השלום והברכה
לגבי פרשת ואתחנן - אולי חוסר ההבנה נב...השלום והברכה<br />לגבי פרשת ואתחנן - אולי חוסר ההבנה נבע מעצם היציאה לפגרה. מומלץ לקרוא שוב את המאמר ושוב את התגובות.<br />א. אמת ויציב. רק ציינתי שיש שניסו לחוקק חוק כזה כיום. לא התיימרתי להציג עמדה הלכתית בנושא.<br />ב. אכן כך. חשוב לדעת, ואולי אף אכתוב בנושא קרדינלי זה, שאין מטרתה של התורה שבכתב ללמדנו הלכות. אם זו היתה מטרתה- הרי שהיא כתובה בצורה מסורבלת למדי (לדוגמא: כדי לדעת כיצד יש לקיים מצוות עבדים, עליי להסתכל בשלוש פרשות שונות). מטרת כתיבת מצוות בתורה הינה התווית דרך ועקרונות, ההלכה למעשה נקבעת על פי התורה שבעל פה הלא היא המסורת העוברת איש מפי איש עד משה רבנו.<br />ג. אם כן, למה נאמר בית? <br />ד. כותב הפניה כללית לפרק, כדי לא להעמיס על בהירות קריאת התוכן.<br />לגבי תיבת התגובות איני יודע.<br />שבוע טוב ידידי!הרב חנן שוקרוןhttps://www.blogger.com/profile/11238212737499721941noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6458845666747911707.post-85771899807106937452015-08-28T11:33:51.750+03:002015-08-28T11:33:51.750+03:00נתחיל מהתנצלות שלא היה לי פנאי (או: "פניות&qu...נתחיל מהתנצלות שלא היה לי פנאי (או: "פניות") להגיב בשבועות האחרונים. זה המקום להגיד שקראתי את תגובתך לגבי פרשת ואתחנן, ומה להגיד? או שלא הבנתי אותך, או שאתה לא הבנת אותי או שאנו חולקים.<br /><br /><br />לגבי הד"ת הזה.<br /><br />א. למה אתה קורה למלחמת מצווה "מקרי חירום קיצוניים"? להבני כיום המאבק על ארצנו וחיינו הוא מלחמת מצוה (כמובן אפשר להתפלפל עד שנה הבאה. אבל כך בפשטות). ואם כן אין סיבה לפטור הנ"ל.<br /><br />ב. בעקרון הסכמתי עם הניתוח. אמנם - בכל הנושא הזה - צריך לא להתחמק ולהודות בגלוי שתפיסת הנישואין השתנתה מימי התנ"ך. המציאות השתנתה. רואים את זה לאורך כל הפרשה (אמנם שם מדובר יותר על נערה). צריך להגיד בפה מלא: העקרונות של התורה כמובן שרירים וקיימים לעד. ההחלה שלהם במציאות של היום צריכה להיקבע ע"י ההלכה. איני בטוח ששייך "לפטור" ממצוווה זו (או - מהיסוד שהיא מלמדת אותנו) כלה טרייה שהיא במקרה מנכ"לית מצליחה ומאוד עסוקה.<br /><br />ג. עלתה בי מחשבה. אולי חלק מהמחלוקת היא במשמעות המילה "בית". אתה הסברת לשני הצדדים שמדובר ב- home. אולי לאונקלוס מדובר גם כאן במשמעות של wife? ואז יש מן הקבלה בין שני חלקי הפסוק.<br /><br />ד. שני עניינים טכניים: למה אתה לא מרגן בכתיבת המקור של הפסוק? (כלומר: פרק+פסוק).<br />יש מצב להגדיל את התיבה של התגובות? מחרפן לכתוב ככה תגובות ארוכות.<br /><br />ה. שבת שלום נשמתי!<br /><br />ו. בברכה.אסףhttps://www.blogger.com/profile/14251120900762203485noreply@blogger.com